Skip to content

Onderwerpbesonderhede deur Vakspesialiste

REKENINGKUNDE - Mev. L. Nel

Rekeningkunde is ’n taal van nommers. Dit mag dalk soos ’n Wiskunde-les lyk as gevolg van al die syfers, maar saam vorm al die syfers ’n Rekeningkundige taal wat ’n storie vertel van besighede.

Daar word na Luca Pacioli, ’n Italiaanse wiskundige verwys as die “vader van rekeningkunde”. Hy was die eerste person, wat ’n boek in 1494, oor die dubbel inskrywing sisteem gepubliseer het.

Rekeningkunde is een van die oudste en mees gerespekteerde berope in die wêreld en rekeningkundiges word in bykans elke industrie in die wêreld, van Vermaak, toerisme tot medisyne benodig.

Met rekenkundige taal word besighede se ekonomiese aktiwiteite gemeet. Hierdie informasie word dan met verskeie verbruikers gedeel. Die hoofverbruikers is bestuur, aandeelhouers, finansiële instansies, beleggers en die Suid-Afrikaanse Inkomste Diens sowel as data reguleerders. Bykans al die informasie wat deur die rekenkundiges geformuleer word, word benodig vir kommersiële en handels besluite wat geneem moet word.

Die hoofbestuur van ’n besigheid stel baie belang in on rekenkundige verhaal. Ons verwys na hulle as interne verbruikers. Ons rekenkundige storieaan hierdie verbruikers moet so akkuraat en waar as moontlik wees aangesien hulle vir die toekoms moet beplan. Hierdie rekenkundige taal word Bestuursrekeningkunde genoem.

Vir die volgende groep verbrukers moet ons rekenkundige storie ’n feë verhaal wees as die best een mooiste boodskap oordra. Ons verwys na hulle as eksterne verbruikers. Finansiële instansies, beleggers, krediteure en aandeelhouers is slegs geïnterresserd in syfers en nommers, waarteen hulle lenings goedkeur, aandele koop en krediet verskaf. Hierdie data word bereken volgens die Algemene Aanvaarde Rekenkundige Praktyk beginsels. Ons noem hierdie rekenkundige taal, Finansiële Rekeningkunde.

Die laaste groep wat ons rekenkundige storie wil lees is die Suid-Afrikaanse Inkomstediens. Die regering is net geïnterresserd in ’n ware verhaal, nie fiksie of feëverhale nie. Die Nasionale Belastings Wet is die riglyn wat SAID volg om ekonomiese bedrywighede van ’n besighed te belas.

In conclusion.

Begin vandag jou rekeningkunde storie vertel.

Start writing your accounting story today!

WISKUNDIGE GELETTERDHEID

Wiskundige geletterdheid handel oor probleemoplossing, beredenering en analitiese denke om werklike probleme op te los om studente voor te berei op die lewe na skool. Die vak is 'n hoërgraadvak en staan alleen van wiskundekern deurdat dit gerig is op studente wat nie wetenskaplikes wil word nie of wat nie wiskundekern as vak benodig nie. Inhoud wat behandel word, sluit in finansiële dokumente, tariefstelsels, inkomste- en uitgawestate, begrotings, gelykbreekanalise, rente, bankdienste, inflasie, wisselkoerse, kaartwerk, planne, modale, waarskynlikheid, belasting en datahantering.

LEWENSORIËNTERING - Mnr. D Hanekom

Lewensoriëntering is een van die vele vakke wat in alle Suid-Afrikaanse skole aangebied word. Dit het die vermoë om studente op 'n baie positiewe manier te beïnvloed. Dit kan hulle help om ingeligte keuses oor hul lewens te maak en hoe om dit te doen met die regte waardes, kennis en vaardighede om aan te pas, te oorleef en in 'n voortdurend veranderende wêreld te slaag. Die onderwerp is gebaseer op opleiding vir die Suid-Afrikaanse student, maar dit neem ook wêreldwye imperatiewe in ag.

Dit is 'n holistiese metodologie wat ten doel het om studente in staat te stel om positief te reageer op uitdagings in hul lewens en in die lewens van diegene rondom hulle, nie net in hul persoonlike lewe nie, maar ook in hul werkplek. Dit streef daarna om studente meer reflektief en ingelig te maak, om 'The Perfect Balance' te skep.

Ingenieursgrafika en -ontwerpe (EGD) – Me. Meyer

Wat is EGD?

Ingenieursgrafika en -ontwerp (EGD) leer internasionaal erkende beginsels wat sowel akademiese as tegniese toepassings het. Die klem in EGO val op die onderrig van spesifieke basiese kennis en verskillende tekentegnieke en vaardighede, sodat die EGO-leerders in staat is om tekste te interpreteer en te vervaardig binne die konteks van Meganiese Tegnologie, Siviele Tegnologie en Elektriese Tegnologie. In die verlede heet hierdie vak Technical Drawing en is dit suiwer gebaseer op meganiese ingenieurswese, maar met die veranderende wêreld en die omvang van die onderwys, is die leerplan verander om siviele tekeninge en argitektuur in te sluit wat die omvang van die vak dramaties verander en dit meer relevant maak 'n wyer verskeidenheid toekomstige beroepe. Sedert die verandering het EGO dramaties gegroei in getalle, sowel van die aantal skole wat die voordele van die aanbieding van die vak gesien het, as van die getal leerlinge wat EGO as vak vir Matriek kies. Die doel van hierdie vak is om die ontwerpproses te leer, sowel ingenieurs- as argitektoniese tekeninge te teken en te interpreteer, ingewikkelde manuele tekentegnieke aan te leer, komplekse ontwerpprojekte te voltooi, te kyk na vergelykende navorsing en laaste maar nie die minste tydsbestuurvaardighede nie. EGD bied die basiese kennis en tekenvaardighede wat nodig is vir baie loopbaangeleenthede. Loopbane met betrekking tot ingenieurswese en grafiese ontwerp kan gevind word in die vakgebiede vir handel en ingenieurswese.

TEGNOLOGIE – Me. A Meyer

Wat is tegnologie?

Tegnologie is opwindend en dinamies! Tegnologie is gebaseer op teorie, basiese tekeninge en die geleentheid om navorsing te doen. Die vier hoofafdelings wat in Tegnologie behandel word, is strukture, meganiese stelsels en beheer, elektriese en elektroniese stelsels en verwerking. Dit bestaan uit teks, aktiwiteite wat verband hou met die werk wat pas behandel is, ruimte toegewys om konsepte wat pas behandel is te oefen, asook leuke uitdagings en laastens voorgeskrewe Mini-PATS. Die mini-PAT moet voltooi word deur gebruik te maak van die ontwerpproses. Die Mini-PAT word individueel of in groepe gedoen, wat leerders help om navorsing oor verskillende aspekte te doen, saam te werk en werk gelykop tussen groeplede te verdeel. Tegnologie ontwikkel waardevolle probleemoplossingsvaardighede wat tot voordeel van elke leerder sal wees in baie lewensverband.

AFRIKAANS HUISTAAL - Me. C de Wet

"Afrikaans Huistaal is die borduurwerk van ons identiteit, dit is die taal van ons harte, saamgestel uit die drade van ons ryk geskiedenis en drome. Dit is die klankbord van ons gemeenskap, wat verder reik as slegs woorde. Dit is 'n venster wat onthul wie ons is en waar ons pad loop. In die wêreld van Afrikaans Huistaal ontdek ons die digkuns van ons erfenis, die prosa van ons tradisies, en die taal van ons eenheid. Dit dien as 'n kompas om ons strewe na verbetering en vesting te behou en altyd te bly volg. Afrikaans Huistaal verbind jou met die stories van jou voorouers en lei jou na 'n toekoms wat deur die taal se skoonheid verryk is."

GESKIEDENIS - Mej. L Temmingh

In die geskiedenis behandel ons 'n wye verskeidenheid onderwerpe, waaronder Ou China, die Franse rewolusie, koning Shaka, die Eerste Wêreldoorlog, die Tweede Wêreldoorlog, die Koue Oorlog en Apartheid. Studente verwerf ook waardevolle vaardighede, soos opstel van skryfwerk en kritiese denke.

Terug na bo
Afrikaans